Wednesday, December 02, 2009

BahAgiA

aku bahagia sekarang..aku bahagia dengan kehidupan aku..aku bahagia dengan semua kenangan manis dalam hidup aku..aku bahagia apabila ramai kawan2 yang berada di sekeliling aku
aku bahagia apabila aku xde musuh.semakin hari aku semakin gembira.sebab aku masih waras.waras dalam berbuat keputusan..waras dalam bertindak..aku bukan budak tadika yg memaki semua orang apabila berasa tidak puas hati..aku sudah besar..sudah boleh berfikir mana yang baik dan buruk..

aku bahagia kerana aku tidak di ajar untuk bersikap kurang ajar.sebab aku dilahirkan di dalam keluarga yang baik2,keturunan yang baik2.mak bapak aku x ajar aku untuk berdendam ataupun cari masalah dengan orang.mereka mengajar aku untuk menjadi baik.walaupun aku tau mungkin ade yg tidak berpuas hati dengan kehidupan aku menjadi seorang baik.aku sedang mencuba dan terus mencuba..tapi setiap orang mempunyai hati yang berbeza2.

aku bersyukur dengan kebahagiaan yang aku kecapi..aku ade family yang sayangkan aku.aku ade kekasih yang sentiasa setia terhadap aku dan berada disisi aku.aku ade sahabat yang sentiasa menasihati aku agar tidak buat kerja bodo dan buat aku fikir agar berfikiran waras sentiasa..aku sudah cukup bahagia..bahagia dengan orang2 yang berada di sekeliling aku..

aku bahagia kerana aku masih mampu bersabar dengan setiap kritikan makian dan kutukan yang aku dapat.walaupun aku mampu untuk melawan semua tu.tapi aku rase biar la ianye berlalu begitu sahaja.kerana aku tau setiap yg kita lakukan akn terbalas jua.jika tidak arini mungkin esok lusa.Allah itu maha Mengetahui..Dia menetukan segalanya..from now on aku sgt bersyukur dengan kebahagiaan yang aku kecapi.harapnyer tiada orang yg menggangu hidup aku kerana aku tidak mahu mncabar sape2 dan menjadi orang yg tidak waras serta mendapat dosa..


nota kebahagiaan:thanx dear n sahabat2 ku.kerana menasihati aku untuk tidak bertindak seperti orang gila..aku sangat menghargai itu..

6 comments:

  1. sabar 2 separuh drpd iman...
    cheer up dear...

    ReplyDelete
  2. bagus2.kita semua nak hidup dalam kebahagiaan.banyak benda lain nak fikir.Jangan cari kebahagiaan kat pekan plak tau.huhuh

    ReplyDelete
  3. anony-fadilah sayangggg..sy sdg bersabar..sbb sy xgler..hahhahah

    zanetti-ish..xkn la nk cari2 plak..kter kan bahagia skang..

    ReplyDelete
  4. bagus2....sesungguhnya kritikan dan kutukan itu yang akan menjadikan saudari seorang manusia yang hebat.......

    ReplyDelete
  5. chaiyok2....be tough girl.... we are all love u...

    ReplyDelete
  6. wafi-yep..sy setuju itu..

    miemi-thanx mimi..love u too..

    ReplyDelete