Sunday, May 09, 2010

rasa benci..

"usah kau berpaling dari sesuatu yang dibenci, kerana kau tidak akan dapat lari darinya. tetapi belajarlah menghadapinya agar kau boleh menerima dan diterimanya....."

ungkapan ni aku amek dari blog INI..aku knal blogger ni pun daripada blog ni..so trus je klik..betul jgk ape yg en.mamai ni ckp.cukup ringkas n buat aku terpikir.betul jgk kata si en.mamai ni kter x perlu berpaling dgn ape yg kter bnci sbb kita mmg x leh nak lari dgn seme tu..makin kter lari makin kter pkr n memang akan menyakitkan hati..so juz face it and learn how to handle it..

lme2 prasaan tu akan hilang n dah x kan rse ape2 dah sbb kter dh terima semenyer...so..jgn membenci..nnt memakan diri..n aku pun sdg cuba membuang perasaan ni sblum ia wujud..sbb aku tau kalau aku dh start membenci aku mmg susah nk bergaul or berbaik2 dgn perkara yg aku benci tu..

p/s: xnak la benci2 ni..kang jd penyakit plak..en.mamai ni kata prasaan benci ni lagi teruk dr barah..eeeiiii..xmo lah..nk menyampah jer..boleh????hihihihi...pasni sah2 aku akan klik blog en.mamai ni selalu..jd pembaca tegar blog die..pastu ngan aku skali jd mamai..hohohoho

8 comments:

  1. en mamai2 btol farah..
    tp mslah nye smetimes org buat kte smpai xley cntrol mrah kte..
    so evrybody plz behave urslf..
    so others will not feel sick of ur behavior..
    :)

    ReplyDelete
  2. ayong-yup.sometimes mmg ssh nk thn prasaan benci tu..

    ReplyDelete
  3. jgn bnci kt org...
    nt b'tukar jd syg..hihihi
    sila bce "aku kan novelis","5thn 5bln","tunas"
    hahaha

    ReplyDelete
  4. fadhilah-hahhaha..kn penah berlaku mase kat udm dulu..hahhah..kali ni benci yg mmg x kn bertukar la..neverr..ngeh33..

    ReplyDelete
  5. penah berlaku? benci jadi ape tue

    ReplyDelete
  6. zanetti-hahhah..dah tau tnyer lg..

    ReplyDelete
  7. benci bukan kebencian tapi tanda sayang..hihihi
    tp seyes laa...sush nk control mrh... u guys noe me better kot..huhuhu

    ReplyDelete
  8. miemi-mmg sgt susah nk control mrh..sgt2..

    ReplyDelete