Friday, February 10, 2012

Itu keperluan ke?

Keperluan ke bila kita perlu berkenalan dengan kawan kepada kawan-kawan kita?

Keperluan ke bila kite kena kenal mereka sebab bila dalam keadaan susah, senang mintak tolong. Tapi,kalau tak rapat nak mintak tolong macammana.

Keperluan ke bila kita keluar dengan kawan-kawan kita dan kita perlu ajak kawan lain yang langsung mereka tak kenal untuk hang out bersama? Alasan, boleh berkenalan dan eratkan sillaturahim.yes, itu betul tapi bagaimana dengan isu keselesaan? I'm wondering about that.

Keperluan ke bila kita tak ajak mereka keluar bersama dengan kawan-kawan kita, kita di panggil memilih kawan? Maksudnya di sini  kawan sekolah,kawan tempat kerja, kawan universiti, semua berbeza-beza. Aku di lontarkan persoalan kenapa tidak satukan mereka.Aku fikir ia juga faktor keselesaan dan ada isu boleh di kongsi dan ada isu tidak boleh di kongsi .Hal ini juga bergantung sejauh mana dan lamanya perkenalan itu. Adakah keadaan ini di panggil sebagai memilih kawan? I'm confuse about that. 

Jika di tanya tentang cara pemikiran,aku fikir setiap orang berbeza pendapat berkaitan hal itu dan ia subjektif. Jika engkau selesa dengan keadaan mahu berkawan dengan kawan atas kawan, just go with it but please don't force people to follow your way. And I'm not the one who like your style. I'm human and i'm not perfect. My priority is about how comfort I am when I'm with my friends not others friend. Biar kawan tak ramai asalkan kawan yang berada di sekeliling kita cukup untuk buat kita rasa happy dan tolong kita walau apa jua keadaan. 

p.s : Maaf entry yang sedikit panjang. 




No comments:

Post a Comment