Tuesday, June 15, 2010

bedak sejuk


bedak sejuk segera

tetibe mlm nih aku terpkr pasal bedak sejuk..hohoho..ni seme sebab mak sedara aku a.k.a mami mengeluarkan idea supaya aku pakai bedak sejuk utk hilangkan jerawat halus yg dah menginap lama kat pipi aku nih..benci betul bler aku pkr jerawat nih..banyak pulak tu..dh macam2 cara aku try.xjd gak..produk muka dh berlambak2 aku guna..hasilnya sama jer..x berubah..mcm tu jgk..dh frust dah..

jadi..petang tadi die duk tilik2 muka aku, then boleh pulak terkeluar drp mulut die suh buat bedak sejuk..bijak sungguh kepala otak mami aku nih..plak tuh suh aku buat budak sejuk tu..heh..igt aku ni pndai sgt ke buat benda2 alah tuh..pkr punyer pkr aku pun setuju lah..tu pun lps aku call nenek aku..kononnya nk mintak resipi buat bedak sejuk tuh..ape lagi..nenek aku tuh pun turunkan la ilmu kecantikan wajah die kat aku..hahahah..pening jugak aku bler memikirkan pasal bahan2 tuh..maner taknya die gtau aku kna cari telur ayam kampung, cekur, pucuk limau nipis dgn mata kunyit..eh satu lagi..beras pulut...ish..susah benar aku nk g cari seme bahan2 tuh..

cari punyer cari..akhirnya jumper la seme tuh..heheh..telur tu pun aku jmper sbb nenek belah mak aku tlg carikan.nasib la die bela lg ayam kampung..klu x jenuh la aku nk mencari kat ceruk kampung tuh...ahhah..yg lain2 tuh mak aku dh tlg carikan..krenyer skang ni proses nk buat jer la..ntah la bler aku nk buat seme nih..skang nih memang la bersemangat waja..esok2 bler dh hilang smgt tuh..bedak tinggal bedak jer la..las2 gne bedak johnson n johnson jer tonyoh kat muka nih..hahhahahhaha..bedak sejuk ntah ke mana jerawat makin banyak..

nota yg x berapa nk hujung: padahal ade jer bedak sejuk segera kat kedai runcit..sje jer nk menyusahkan diri..kalu aku mls kang aku g jer beli yg segera tuh..hahahhahha..



cantikkan wajah saya..dah macam kna lumur dgn tepung gomok jer..hahahhaha..sian budak nih..

6 comments:

  1. jalan sini,takde shoutbox ek ? :)

    ReplyDelete
  2. ingat gmbr mase2 kecik2 tue.huhuhu

    ReplyDelete
  3. nak gak bedak tu.

    ReplyDelete
  4. en.tikus-nnt la aku buat shoutbox tu..

    wdj owner-hahahah..bkn gmbr mse kecik nih..nk gaj jer??nnt la org pos..ngeh3..

    ReplyDelete
  5. bngun pagi hbs smpi rmbut puteh..huhu

    ReplyDelete
  6. nak tanya, berkesan tak awak gune bedak sejuk tu?

    ReplyDelete