Sunday, June 13, 2010

luahan jiwa mungkin

setiap perkara yg buat aku sakit n sedih yg berlaku seblum2 ni aku nk let it go..memetik kata seorg yg rapat dgn aku, aku tidak perlu membenci atau cbe melupakan.ya..betul jugak ape yg die kate..sebab bler aku memaksa utk membenci sesuatu perkara tu, aku akan lebih sakit n susah nk tenangkan diri..perkara terbaik yg aku lakukan ialah tidak membenci tp aku anggap perkara yg berlaku tu perkara yg baik yg pernah berlaku dlm hidup aku..mungkin dgn berlakunya perkara tu buat aku jd lbh matang dlm sesuatu perhubungan tu..n maybe perkara yg terjadi tu bt aku jd lbh bersedia utk berhadapan dgn cabaran2 yg seterusnya...mungkin..sape tau kan..dan aku mungkin seorang yg tidak membenci seseorg itu terlalu lama..sbb aku rase aku bukanlah seorg yg terlalu baik utk membenci seseorg lain yg aku pasti aku juga tidak sebaik seorg ustazah..byk betul perkataan 'seseorg' yg aku type..hee..ntah la...tu sje yg keluar drp otak aku buat mase ni...perkataan ape lagi ye yg mampu menggantikan utk word 'seseorg' ni..agak buntu seketika..

utk melupakannya juga bukan suatu perkara yg mudah..sbb kesan sakit,pedih,marah,dendam masih terkesan kat hati ni..tp masa byk membantu aku..dari sehari ke sehari aku semakin mampu dapat melupakan peristiwa2 dulu dgn rase senang hati..tp kdg2 ade mase aku terigt jgk kngn2 lalu..tipu la klu aku katakan yg aku sudah dpt lupakan 100% dlm mase yg singkat..tidak mungkin sama sekali...sbb kngn2 tersebut telah menjadi satu chapter yg ntah ke berapa ratus dlm diari hidup aku...

utk masa sekarang aku terima sahaja semua yang berlaku n cbe menjadi seorg yg cool,slumber dan tidak berperasaan..mungkin itu adalah yg terbagus..

nota hujung: kdg2 kna bersabar utk hadapi seme nih..tp kdg2 juga tahap kesabaran boleh smpai kepada tahap minima yg memungkinkan perlbagai perkara yg di luar jangkaan berlaku....jgn menyesal dgn setiap yg datang..

6 comments:

  1. Sabar.Senang word tue tapi susah nak aplikasikannya.Memetik ayat Jackie Chan dari Karate Kid "Kegagalan memang akan berlaku dalam hidup.Tapi pilihan kita adalah untuk bangkit dari kegagalan atau tenggelam bersamanya tetap ada"

    ReplyDelete
  2. razi-yup..word tu mmg senang tp susah nk praktikkan..bes x cter tu??aku nk p tgk..huhuhu

    ReplyDelete
  3. betul tue.susah jugak nak lupakan apa yang terjadi.walaupun sekejap tapi sangat sakit.forgive tapi susah la nak forgoten. tapi jangan sampai terlalu fikirkan sampai terabai apa yang ada.

    ReplyDelete
  4. tolong faham sy..sy bukan la seorg yg boleh lupakan sesuatu dlm mase sehari atau 2 hari, atau seminggu..ye..sy forgive tp xbermakna sy boleh forgot everything..

    ReplyDelete
  5. ok..memang faham tak boleh nak forgot everything.everyone macam tue

    ReplyDelete